RİSALE-İ NUR FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
RİSALE-İ NUR FORUM

HOŞGELDİNİZ
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yapHz. İsa inmemiş  idir. I_icon_mini_registerHz. İsa inmemiş  idir. I_icon_mini_login

 

 Hz. İsa inmemiş idir.

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
sebat
tecrübeli
tecrübeli
sebat


Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 52
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 29/12/08

Hz. İsa inmemiş  idir. Empty
MesajKonu: Hz. İsa inmemiş idir.   Hz. İsa inmemiş  idir. Icon_minitimePtsi Ocak 19, 2009 2:42 pm

Bir site Hz.İsanın daha inmediğine dair şöyle bir yorum getirilmiş.

Hz.İsanın geldiğin iddia eden
1 mektup inkar-ı uluhiyyet fikrini Hz. İsanın öldüreceğini söylemiyor mu?

Âhirzamanda, felsefe-i tabiiyenin verdiği cereyan-ı küfrîye ve inkâr-ı ulûhiyete karşı, İsevîlik dini tasaffi ederek ve hurafattan tecerrüd edip İslâmiyete inkılâp edeceği bir sırada, nasıl ki İsevîlik şahs-ı mânevîsi, vahy-i semâvî kılıcıyla o müthiş dinsizliğin şahs-ı mânevîsini öldürür. Öyle de, Hazret-i İsâ Aleyhisselâm, İsevîlik şahs-ı mânevîsini temsil ederek, dinsizliğin şahs-ı mânevîsini temsil eden Deccalı öldürür; yani, inkâr-ı ulûhiyet fikrini öldürecek.
demiş.
Bu icraatini inmeden yapmış olamaz herhalde.

diğeride cevaben.



Tamam kardeşim, inmeden yapmayacak ki.. Üstad Hz.leri de dikkat ederseniz bu cümlede geçmişten değil, gelecekten bahsediyor. İSevilik dini tasaffi edip hurafattan tecerrüd edecek diyor. Bu ne demektir? Yani İslamiyete inkılab edecek demektir. Bugüne kadar Hristiyanlığın tasaffi ettiğini gördük mü? Hayır.. E o zaman gelecekte olacağı kat'idir.

İnkar-ı uluhiyet fikri yeryüzünde ölmüş müdür? Cenab-ı Hakkın uluhiyetini tanımayıp kendi firavunluklarıyla kanunlar koyanlar yok mudur? Esas bu zamanda inkar-ı uluhiyet fikri had safhadadır. İnşallah Hz. İsa As nüzul ettiğinde onun şahs-ı manevisi hükmünde olan İseviler namını alacak olan Hristiyanlıktan müslümanlığa geçenler, inkar-ı uluhiyet fikrini öldüreceği gibi, Hz. İsa as da bizzat nüzul ederek şahsen Deccalı öldürecektir.

Risale-i Nur'daki hangi mektubu okursanız okuyun, Hz. İsa as ın nüzul edeceğini kati surette anlarsınız inşallah. An şartla ki, yanlış tevillere sapmamak kaydıyla...


Siz nedersiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir
Anonymous



Hz. İsa inmemiş  idir. Empty
MesajKonu: HZ İSANIN NÜZÜLÜ   Hz. İsa inmemiş  idir. Icon_minitimePtsi Ocak 19, 2009 11:37 pm

HAZRET-İ İSA (AS) NÜZULU

Abdülkadir Badıllı,

Bu meseleyi de yine ancak sahib-i ahirzaman olan Bediüzzaman halletmiştir.

Evet her müslümanın Hazret-i İsa’nın nüzulune inanması meburiyeti vardır. Ve İslâm akidesine göre bu vacibtir ve zaruridir.

Lakin istikbalî olan diğer hadiselerde olduğu gibi, bunda da hadislerin zahirî metinleri ile değil, te’vil edilmiş tarzıyla kabul etmek mümkün olmaktadır. Yoksa hadislerin zahir metinlerinde ve kısmen de ravilerin istinbatlarında görüldüğü üzere, gelen şekli ve özü ve hülalası şöyledir:

“Hazret-i İsa (a.s) semavattan Dimeşk (Şam’da) Emeviye Camisinin doğusunda bulunan beyaz minareye iki meleğin kanadı üzerinde, alnı terle olduğu halde gelip inecektir.

O günü ikindi namazını, Müslüman, Hrıstiyan ve Yahudilerin toplandığı büyük bir cemaata imam olarak kılacak.

Sonra Şamdan Kudüse gidecek, orada Mescid-i Aksa’nın “Lüdd” kapısı önünde Deccalı yakalayacak ve öldürecektir. Ve orada Hazret-i Mehdi ile buluşacak ve sabah namazında Mehdiyi imam¬lığa buyur edecek, kendisi de Mehdiye tabi olarak namaz kılacak.

Daha sonra Medine’ye gidecek, evlenecek ve orada vefat edecek. Onun cenazesi Peygamberimizin kabri yanında halen boş bulunan yere defnedilecek ilh…” (El- İşaâ, Berzencî sh: 112)

Evet Hazret-i İsa’nın nüzulu ve ifa ve icra edeceği hizmet ve vazifeleri hakkında gelen hadislerin zahirleri böyle gösteriyor, böyle haber veriyorlar. Şimdi acaba ha¬dislerin, rivayetleri ve bekli de hadislerden çıkarılmış istinbatların zahirî metinlerinin aynını beklemek mümkün olur mu? Ve ya da zahirlerindeki ifadeleri aynılarının zu¬huru, kainatta cari olan adetullahın cereyanı içinde müm¬kün müdür?

Bence hayır, mümkün olamaz. Zira hem Deccal hem Süfyan ve hem de Mehdi hakkında gelen hadis ve riva¬yetlerin tamamı, yani öz ve zübdeleri Hazret-i Üstad tara¬fından tashih ve te’vil istihalesinden geçirildiği gibi; Haz¬ret-i İsa (a.s.) hakkındaki hadis ve rivayetlerin de kısmen aynı te’villerin istihalesinden geçirilmiş ve makul ve münasib ve sırr-ı imtihana uygun tatbikatları yapılmıştır.

Nitekim büyük İslam allemelerinden İbn-i Haldun, Hüseyn-i Cisrî, Molla Halil-i Siirdî ve İbn-ül Hazem El-Endülisî gibi zatlar diyorlar ki: “Eğer İslâmın kitap ve sünnetinden gelen bir meselenin nass-ı zahirisiyle hükmeylemenin imkanı yok ise, mutlaka onu te’vil edi¬niz.”

Misal için Hazret-i Bediüzzaman’ın Muhakemat ese¬rinde ve onbeşinci mektup risalesinde “Bir zat-ı muhakkik” diye tavsif eylediği büyük allâme Molla Halil-i Siirdî (Nehc-ül Enam) adlı eserinde Kürtçe: [Nusûsey kü dallın lışolan muhal, müevvelke mespeyre ehl-i dalal] (Eser sh:3)

Kürtçe beytin manası: “Bazı işlere, hadiselere delalet eden nasslar, eğer zahirî alemde tatbikatları muhal ise, onu te’vil edip ehl-i dalalete bırakma. Yani ehl-i dalaletin iti¬razlarına hedef olmalarına terk eyleme.”

Nasıl ki, Bediüzzaman Hazretleri de, Beşinci Şua’ mukaddemesinin sonunda: […Hakikî te’villeri ispat ve izhar edilmekle, akide-i avamı kuvvetlendirmeye mü¬him bir sebeb olmasını Rahmet-i Rabbanîden rica edip, hatiatımı ve ğalatatımı afv ve mağfiret altına al¬masını Rabb-i Rahimimden niyaz ederim] demiştir.
Evet, istikbale ait hadiseleri haber veren ehadis-i şerifelerin çoğu müteşabihat nevinden olduğu için, mut¬laka te’vile ihtiyaçları vardır. Yani hakikatlarını insanlara anlatmak için ancak te’vil ile tefhim edilebilir. Amma bu te’vil işi rastgele herkesin kârı değildir. İlimde rasih olan¬lar ancak te’vil işini yapabilirler.


Biz burada Üstad hazretlerinin Beşinci Şua’ mukaddemesinin ahirindeki beyanındaki şu dersi de almalıyızki; Te’vil işi her Arapça bilen insanın yapacağı bir iş olmadığı gibi; te’vil yaparken de Hazret-i Bediüzzaman gibi her bir te’vilin ardında istiğfar eyleyip la-ya’lam-ül ğaybe illallah, vel ilm-ü indallah, vallah-ü a’lem-ü bissevab gibi ifadelerle işin hakikatını yine Allaha tefviz eyleme öğüdünü öğrenmeliyiz.

Şimdi bu tahkikattan sonra, Risale-i Nur Talebelerinin hepsi bir veya iki kişi müstesna Hazret-i İsa’nın mutlak nüzulune bila-şek iman ederler ki, zaten bu iman akidece zarurîdir. Lâkin nüzul keyfiyetinin sair hadiseler gibi te’vile ihtiyacı olduğundan ve Hazret-i Üstadın Nurun bazı yerlerinde kısaca, diğer bazı yerlerinde ise, tafsil vererek yaptığı te’villerden sonra, beyan ettiği tarz ile olacağından; buna da aynı şekilde ve şüphesizce iman ederiz.

Gerçi Hazret-i İsa cism-i beşerisiyle semavatta ikibin senedenberi yaşamasıyla ve yine Hazret-i Üstadın tabriyle bir “cesed-i necmî” (yani melekî bir cesed) vaziyetini kesbetmiş olmasıyla; onun nüzulu bir melek veya ruh tar¬zında olacağını da işaret buyurmuştur. (Bkz. Birinci Mektub)

Buna göre, Hazret-i İsa’nın nüzul hikmetinin asıl ve birinci hedefi; Hrıstiyanları Müslümanlaştırmak olduğun¬dan, büyük ihtimalle şimdi ruh hafifliğindeki onun cesed-i necmîsi, yeri semavat olsa da, yeryüzüne sık sık nüzul et¬mekte olduğuna ve Hrıstiyanlar içinde başka suret ve şe¬killerde görünerek hizmetinin mukaddematını hazırla¬makla meşgul olabildiğine büyük ihtimal vardır.

Bu hususu te’kid bakımından merhum, ehl-i kalb ve velî insan doktor Sadullah Nutku’dan bizzat dinlediğim şu hatırayı –mahrem iken– kaydediyorum.

Demişti ki:

“Ben Üstadımızı ziyaretimin birisinde, bir ara fırsat bularak şöyle bir sual tevcih eyledim:
“Efendim, Hazret-i İsa nüzul etmiş midir?
Hazret-i Üstad az bir düşündü ve sertçe:
“Evet, inmiştir” dedi.
Ben suali yeniledim:
“Efendim şimdi acaba nerededir?”
Hazret-i Üstad yine biraz düşü¬nür gibi yaptıktan sonra, daha biraz sertçe:
“Ya Avrupada ya Amerikadadır” dedi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serdengecti63
İTTİFAK
İTTİFAK
serdengecti63


Mesaj Sayısı : 26
Yaş : 43
Nerden : urfa
Kayıt tarihi : 30/12/08

Hz. İsa inmemiş  idir. Empty
MesajKonu: Geri: Hz. İsa inmemiş idir.   Hz. İsa inmemiş  idir. Icon_minitimeSalı Ocak 20, 2009 12:34 pm

hz .isanın ineceğine inanmak vacipmidir?orada vacip demiş kardeşimiz itikadiir demişsiniz acaba öylemidir.ineceğine inanmayana ne zararı olu. gibi sorular soruluyor kareşler.acaba o inerse peygamberlik vazifesimi yapcak.yoksa baska bir grevmi......bunun gibi bir çok soru........ha bu arada ben onun zuhur edeceğine inanlardanımm..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir
Anonymous



Hz. İsa inmemiş  idir. Empty
MesajKonu: HZ.İSA AS NÜZÜLÜNE İNANMAK VACİBMİDİR?PEYGAMBER OLRAKMI ZUHUR EDECEK   Hz. İsa inmemiş  idir. Icon_minitimeÇarş. Ocak 21, 2009 11:19 am

...Kat’î ve sahih rivayette var ki, “İsa Aleyhisselâm Büyük Deccalı öldürür.”
Vel’ilmü indallah, bunun da iki veçhi var:
Bir vechi şudur ki: Sihir ve manyetizma ve ispir¬tizma gibi istidracî hârikalarıyla ken¬dini muhafaza eden ve herkesi teshir eden o dehşetli Deccal’ı öldürebilecek,
mesleğini değiştirecek; ancak hârika ve mu’ci¬zatlı ve umumun makbulü bir zat olabilir ki: O zat, en zi¬yade alâkadar ve ekser insanların peygamberi olan
Hazret-i İsa Aleyhisselâm’dır.(Şualar 587 )

...Hadis-i sahihte rivayet edilen, “Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın geleceğini ve şeriat-i İslâmiye ile amel edeceğini, Deccalı öldüreceğini” imanı zayıf olanlar istib’ad ediyorlar.
Onun hakikati izah edilse, hiç istib’ad yeri kalmaz. Şöyle ki:... (Mektubat 56 )

...Ya intıfâ bulup sönecek veya hakikî Nasra¬niyetin esasını câmi olan hakaik-i İslâmiyeyi karşısında görecek, teslim olacaktır.
İşte bu sırr-ı azîme Hazret-i Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm işaret etmiştir ki,
Hazret-i İsâ nâzil olup gelecek, ümmetimden olacak, şeriatımla amel edecektir.” (Mekt. 470 P5)

yukarıdaki üç parağrafa dikkat edilirse kat'i ve sahih rivayetlerde Hz.Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâmın haber verdiği bir hakikata inanmak elbette vaciptir.Kitap ve sünnete
sarih ifade ile gelene iman etmek farz olduğu gibi inkarı dahi küfürdür.Farz değilde vacip ile adlandırılması Hz.İsanın nüzülünün bizzat cismen mi yoksa şahs-ı manevi olarak mı olacağı hakkında
ulemanın farklı yaklaşımlarının olmasıdır.Hz.Üstad her iki manayıda kabul etmiştir.Şahs-ı manevisnin zuhuru yanında cism-i surisi ilede ineceğini farklı yerlerde ifade etmiştir.

1- Hazret-i Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm, resuldür.
2- Ekmel-ür Rusüldür.
3- Hâtem-ül Enbiyadır.
4- Risaleti, âmmedir.
5- Şeriatı, sair şeriatların mehasinini cem' ile onların nâsihidir.İ.İcaz 51 p2

Nasılki Nur-u Muhammedî ve hakikat-ı Ahmediye Aleyhissalâtü Vesselâm, divan-ı nübüvvetin hem fâtihası hem hâtimesidir. Bütün Enbiya, onun asıl nurundan istifaza ve
hakikat-ı diniyenin neşrinde onun muînleri ve vekilleri hükmünde oldukları ...Barla L.324

Hâtem-i divan-ı nübüvvet ve bütün enbiyanın mu'cizeleri onun dava-i risaletine birtek mu'cize hükmünde olan enbiyanın serveri ve şu kâinatın mâ-bihil iftiharı ve Hazret-i Âdem'e (Aleyhisselâm)
icmalen talim olunan bütün esmanın bütün meratibiyle tafsilen mazharı (Aleyhissalâtü Vesselâm) yukarıya celal ile parmağını kaldırmakla şakk-ı Kamer eden ...Sözler - 263

Numune olarak zikredilen paragraflardan da anlaşılacağı üzere Nübüvvet müessesi Hz.Peygamber (SAV) ile nihayet bulmuş ondan sonra o sıfatla başka bir kimse gelmeyecetir.
Hem Hz.İsa (AS) ın nüzülü ile alakalı aşağıdaki paragrafflar da ise onun Hz.Mehdiye namazda iktida edeceği bildirildiğinden,bu dahi Hz İsa (AS) ın nübüvvet sıfatıyla gelmediğinin
emeresidir.Zira itikad-ı İslamda fazilet sırası en evvel peygamberler daha sonra sahabeler sonra imamlar ve evliyalar ilh.kabul edilmiştir.Hem kendi şeriatıyla değil şeriat-i İslamiye ile amel etmesi de ayrıca peygamber sıfatıyla gelmediğinin sarih delilleridir.


...Şahs-ı İsa Aleyhisselâm’ın kılıncı ile maktul olan şahs-ı Deccal’ın teşkil ettiği dehşetli maddiyunluk ve dinsizliğin azametli heykeli ve şahs-ı manevîsini öldürecek ve inkâr-ı uluhiyet
olan fikr-i küfrîsini mahvedecek ancak İsevi ruhanileridir ki; o ruhaniler, din-i İsevinin hakikatını hakikat-ı İslâmiye ile mezcederek o kuvvetle onu dağıtacak, manen öldürecek.
Hattâ “Hazret-i İsa Aleyhisselâm gelir, Hazret-i Mehdi’ye namazda iktida eder, tabi olur.” diye rivayeti bu ittifaka ve hakikat-ı Kur’aniyenin metbuiyetine ve hâkimiyetine
işaret eder. (Şualar 587 )

Hadis-i sahihte rivayet edilen, “Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın geleceğini ve şeriat-i İslâmiye ile amel edeceğini, Deccalı öldüreceğini” imanı zayıf olanlar istib’ad ediyorlar.
Onun hakikati izah edilse, hiç istib’ad yeri kalmaz... (Mektubat 56 )
SAD

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
sebat
tecrübeli
tecrübeli
sebat


Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 52
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 29/12/08

Hz. İsa inmemiş  idir. Empty
MesajKonu: Geri: Hz. İsa inmemiş idir.   Hz. İsa inmemiş  idir. Icon_minitimeÇarş. Ocak 21, 2009 7:37 pm

Yani netice olarak, Kominizmi bitiren Hz. İsa ve dolayısıyla isevi ruhanileri midir?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
serdengecti63
İTTİFAK
İTTİFAK
serdengecti63


Mesaj Sayısı : 26
Yaş : 43
Nerden : urfa
Kayıt tarihi : 30/12/08

Hz. İsa inmemiş  idir. Empty
MesajKonu: Geri: Hz. İsa inmemiş idir.   Hz. İsa inmemiş  idir. Icon_minitimeÇarş. Ocak 21, 2009 9:34 pm

isevi ruhanileri olmadığına eminim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Hz. İsa inmemiş idir.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RİSALE-İ NUR FORUM  :: HAKKIMIZDA MERAK ETTİKLERİNİZ İSTİŞARE VE MEŞVERET PLATFORMU :: RİSALE-İ NUR SORU CEVAB-
Buraya geçin: